Seandainya Ada Seorang Tolak Pemimpin Bukan Muslim




SEANDAINYA ada 1000 orang menolak pemimpin kafir, saya satu dari yang 1000 itu.

Seandainya ada 100 orang menolak pemimpin kafir, saya satu dari yang 100 itu.

Seandainya hanya ada 10 orang menolak pemimpin kafir, saya satu dari yang 10 itu.

Seandainya hanya ada 1 orang yang menolak pemimpin kafir, maka saya pastikan bahawa sayalah yang 1 itu.

Seandainya semua media cetak maupun elektronik bersatu untuk mengangkat citra orang kafir itu berulang-ulang. Setiap hari, setiap masa.

Agar timbul rasa kagum terhadap orang kafir itu. Sedikit pun takkan saya kagum kepadanya.

Seandainya semua program kerjanya masuk akal, keren, sempurna dan mampu meyakinkan banyak orang. Tak sejengkal pun akan berubah keyakinan saya.

Seandainya semua parti bersatu memilih pemimpin kafir, bahkan jika semua parti-parti Islam bersatu ikut-ikutan memilih orang kafir. Maka saya berlepas diri daripada kezaliman mereka dan semua akibatnya.

Saya tidak benci kepada orang kafir ataupun organisasi, tetapi saya benci kepada kekafiran dan penyokongnya.

Saya tidak ingin berdebat dengan anda kerana pendapat ini.

Selain itu jika anda muslim. Bagaimana saya boleh meyakinkan anda, sedangkan firman Allah saja anda lalui.

Tapi bagaimanapun, taqdir Allah ada di atas segala-galanya.

Hadanallah wa iyyakum ajma'in. Aamiin.

sumber islampos.com

Comments